kdeorg - en to zh_CN translation catalogue (447 entries)

en: %1 contains the font <b>%2</b>, which is already installed on your system.
zh_CN: %1 中包含字体：<b>%2</b>，后者已被安装到了系统。

en: %1 duplicate font found. | %1 duplicate fonts found.
zh_CN[0]: 已发现 %1 款重复字体。

en: %1 is a bitmap font, and these have been disabled on your system.
zh_CN: %1 是一款点阵字体，这种字体在您的系统上已被禁用。

en: %1 is not a font.
zh_CN: %1 并非字体文件。

en: %2 [1 pixel] | %2 [%1 pixels]
zh_CN[0]: %2 [%1 像素]

en: &Main Toolbar
zh_CN: 主工具栏(&M)

en: (C) Craig Drummond, 2007
zh_CN: (C) Craig Drummond，2007

en: 1 Font | %1 Fonts
zh_CN[0]: %1 款字体

en: <h1>Font Installer</h1><p> This module allows you to install TrueType, Type1, and Bitmap fonts.</p><p>You may also install fonts using Konqueror: type fonts:/ into Konqueror's location bar and this will display your installed fonts. To install a font, simply copy it into the appropriate folder -  "%1" for fonts available to just yourself, or  "%2" for system-wide fonts (available to all).</p>
zh_CN: <h1>字体安装程序</h1><p> 您可以使用此模块安装 TrueType、Type1 和点阵字体。</p><p>您也可以通过 Konqueror 来安装字体：在地址栏键入 fonts:/ 会显示您已经安装的字体。要安装字体，只需将字体文件复制到对应的文件夹即可  -“%1”用于用户字体 (仅当前用户可用)，“%2”用于系统全局字体 (所有用户可用)。</p>

en: <h1>Font Installer</h1><p> This module allows you to install TrueType, Type1, and Bitmap fonts.</p><p>You may also install fonts using Konqueror: type fonts:/ into Konqueror's location bar and this will display your installed fonts. To install a font, simply copy one into the folder.</p>
zh_CN: <h1>字体安装程序</h1><p> 您可以使用此模块安装 TrueType、Type1 和点阵字体。</p><p>您也可以通过 Konqueror 来安装字体：在地址栏键入 fonts:/ 会显示您已经安装的字体。要安装字体，只需将字体文件复制到该文件夹即可。</p>

en: <h3>Cancel?</h3><p>Are you sure you wish to cancel?</p>
zh_CN: <h3>取消操作</h3><p>您确定要取消操作吗？</p>

en: <h3>Error</h3>
zh_CN: <h3>错误</h3>

en: <h3>Finished</h3><p>Please note that any open applications will need to be restarted in order for any changes to be noticed.</p>
zh_CN: <h3>操作完成</h3><p>请注意：当前已打开的应用程序需要重新启动后才会应用更改。</p>

en: <h3>Font Groups</h3><p>This list displays the font groups available on your system. There are 2 main types of font groups:<ul><li><b>Standard</b> are special groups used by the font manager.<ul>%1</ul></li><li><b>Custom</b> are groups created by you. To add a font family to one of these groups simply drag it from the list of fonts, and drop onto the desired group. To remove a family from the group, drag the font onto the "All Fonts" group.</li></ul></p>
zh_CN: <h3>字体分组</h3><p>此列表显示了您系统中所有的字体分组。字体分组有两种：<ul><li><b>标准分组</b>是字体管理程序创建的特殊分组。<ul>%1</ul></li><li><b>自定义分组</b>组则是由用户创建的分组。要将字体添加到分组，请将字体列表中的任意一项拖放到某个分组。要从分组中移除字体，请将字体拖放到“全部字体”分组。</li></ul></p>

en: <i>%1</i> already exists.
zh_CN: <b>%1</b> 已经存在。

en: <i>%1</i> contains the font <b>%2</b>, which is already installed on your system.
zh_CN: <b>%1</b> 中包含字体：<b>%2</b>，后者已被安装到了系统。

en: <i>%1</i> does not exist.
zh_CN: <b>%1</b> 并不存在。

en: <i>%1</i> is a bitmap font, and these have been disabled on your system.
zh_CN: <b>%1</b> 是一款点阵字体，这种字体在您的系统上已被禁用。

en: <i>%1</i> is not a font.
zh_CN: <b>%1</b> 并非字体文件。

en: <li><i>All Fonts</i> contains all the fonts installed on your system - both  "System" and "Personal".</li><li><i>System</i> contains all fonts that are installed system-wide (i.e. available to all users).</li><li><i>Personal</i> contains your personal fonts.</li><li><i>Unclassified</i> contains all fonts that have not yet been placed within a "Custom" group.</li>
zh_CN: <li><i>全部字体</i>分组包含了您系统中全部已安装的字体，包括系统字体和用户字体。</li><li><b>系统字体</b>分组包含了全部安装到系统全局的字体，它们对所有用户可用。</li><li><b>用户字体</b>分组包含了全部安装到当前用户的字体，它们只对当前用户可用。</li><li><b>未分组</b>分组包含了尚未加入任一自定义分组的全部字体。</li>

en: <li><i>All Fonts</i> contains all the fonts installed on your system.</li><li><i>Unclassified</i> contains all fonts that have not yet been placed within a "Custom" group.</li>
zh_CN: <li><b>全部字体</b>分组包含了您系统中全部已安装的字体。</li><li><b>未分组</b>分组包含了尚未加入任一自定义分组的全部字体。</li>

en: <p>Do you really want to delete</p><p>'<b>%1</b>'?</p>
zh_CN: <p>您想要移除</p><p>“<b>%1</b>”字体吗？</p>

en: <p>Do you really want to disable this font contained within group '<b>%2</b>'?</p> | <p>Do you really want to disable these %1 fonts contained within group '<b>%2</b>'?</p>
zh_CN[0]: <p>您想要禁用“<b>%2</b>”分组中的这 %1 款字体吗？</p>

en: <p>Do you really want to disable</p><p>'<b>%1</b>', contained within group '<b>%2</b>'?</p>
zh_CN: <p>您想要禁用“<b>%2</b>”分组中的</p><p>“<b>%1</b>”字体吗？</p>

en: <p>Do you really want to disable</p><p>'<b>%1</b>'?</p>
zh_CN: <p>您想要禁用</p><p>“<b>%1</b>”字体吗？</p>

en: <p>Do you really want to enable this font contained within group '<b>%2</b>'?</p> | <p>Do you really want to enable these %1 fonts contained within group '<b>%2</b>'?</p>
zh_CN[0]: <p>您想要启用“<b>%2</b>”分组中的这 %1 款字体吗？</p>

en: <p>Do you really want to enable</p><p>'<b>%1</b>', contained within group '<b>%2</b>'?</p>
zh_CN: <p>您想要启用“<b>%2</b>”分组中的</p><p>“<b>%1</b>”字体吗？</p>

en: <p>Do you really want to enable</p><p>'<b>%1</b>'?</p>
zh_CN: <p>您想要启用</p><p>“<b>%1</b>”字体吗？</p>

en: <p>Do you really want to move this font from <i>%2</i> to <i>%3</i>?</p> | <p>Do you really want to move these %1 fonts from <i>%2</i> to <i>%3</i>?</p>
zh_CN[0]: <p>您想要将这 %1 款字体从 <b>%2</b> 移动到 <b>%3</b> 吗？</p>

en: <p>Do you really want to move</p><p>'<b>%1</b>'</p><p>from <i>%2</i> to <i>%3</i>?</p>
zh_CN: <p>您想要将</p><p>“<b>%1</b>”字体</p><p>从 <b>%2</b> 移动到 <b>%3</b> 吗？</p>

en: <p>Do you really want to remove '<b>%1</b>'?</p><p><i>This will only remove the group, and not the actual fonts.</i></p>
zh_CN: <p>您想要移除“<b>%1</b>”分组吗？</p><p>这只会删除字体分组，不会删除它包含的字体。</p>

en: <p>This list shows your installed fonts. The fonts are grouped by family, and the number in square brackets represents the number of styles in which the family is available. e.g.</p><ul><li>Times [4]<ul><li>Regular</li><li>Bold</li><li>Bold Italic</li><li>Italic</li></ul></li></ul>
zh_CN: <p>此列表显示了您已安装的字体。字体按照家族名称分组，方括号内的数字为该款字体包含的风格数量。例如：</p><ul><li>Times [4]<ul><li>常规</li><li>粗体</li><li>粗斜体</li><li>斜体</li></ul></li></ul>

en: <qt>A group named <b>'%1'</b> already exists.</qt>
zh_CN: <qt><b>“%1”</b>分组已经存在。</qt>

en: <table><tr><td align="right">Enabled:</td><td>%1</td></tr><tr><td align="right">Disabled:</td><td>%2</td></tr><tr><td align="right">Partially enabled:</td><td>%3</td></tr><tr><td align="right">Total:</td><td>%4</td></tr></table>
zh_CN: <table><tr><td align="right">启用：</td><td>%1</td></tr><tr><td align="right">禁用：</td><td>%2</td></tr><tr><td align="right">部分启用：</td><td>%3</td></tr><tr><td align="right">总共：</td><td>%4</td></tr></table>

en: <table><tr><td align="right">Enabled:</td><td>%1</td></tr><tr><td align="right">Disabled:</td><td>%2</td></tr><tr><td align="right">Total:</td><td>%3</td></tr></table>
zh_CN: <table><tr><td align="right">启用：</td><td>%1</td></tr><tr><td align="right">禁用：</td><td>%2</td></tr><tr><td align="right">总共：</td><td>%3</td></tr></table>

[ctx: A sentence that uses all of the letters of the alphabet]
en: The quick brown fox jumps over the lazy dog
zh_CN: The Quick Brown Fox Jumps Over The Lazy Dog
    龙跳天门，虎卧凰阁

en: Add Fonts
zh_CN: 安装字体

en: Add to "%1".
zh_CN: 添加到“%1”。

en: Administrator
zh_CN: 管理员

en: Aegean Numbers
zh_CN: 爱琴海数字

en: All
zh_CN: 全部

en: All Characters
zh_CN: 全部字符

en: All Fonts
zh_CN: 全部字体

en: Alphabetic Presentation Forms
zh_CN: 字母表达形式

en: Ancient Greek Musical Notation
zh_CN: 古希腊音乐记号

en: Ancient Greek Numbers
zh_CN: 古希腊数字

en: Arabic
zh_CN: 阿拉伯文字母

en: Arabic Presentation Forms-A
zh_CN: 阿拉伯文字母表达形式-A

en: Arabic Presentation Forms-B
zh_CN: 阿拉伯文字母表达形式-B

en: Arabic Supplement
zh_CN: 阿拉伯文字母补充

en: Are you sure you wish to delete:
zh_CN: 您是否要删除下列字体：

en: Are you sure you wish to delete:
    %1
zh_CN: 您是否要删除以下字体：
    %1

en: Armenian
zh_CN: 亚美尼亚字母

en: Arrows
zh_CN: 箭头符号

en: Authentication failed.<br><i>%1</i>
zh_CN: 身份验证失败。<br><b>%1</b>

en: AutoSkip
zh_CN: 自动跳过

en: Backend died
zh_CN: 后端程序停止工作

en: Backend died, but has been restarted. Please try again.
zh_CN: 后端程序停止工作，它已被重新启动。请重试。

en: Balinese
zh_CN: 巴厘字母

en: Basic Latin
zh_CN: 基本拉丁字母

en: Bengali
zh_CN: 孟加拉文

en: Black
zh_CN: 浓体 (Black)

en: Block Elements
zh_CN: 方块元素

en: Bold
zh_CN: 粗体 (Bold)

en: Bopomofo
zh_CN: 注音符号

en: Bopomofo Extended
zh_CN: 注音符号扩展

en: Box Drawing
zh_CN: 制表符

en: Braille
zh_CN: 盲文

en: Braille Patterns
zh_CN: 盲文点字模型

en: Buginese
zh_CN: 布吉文

en: Buhid
zh_CN: 布希德文

en: Byzantine Musical Symbols
zh_CN: 拜占庭音乐符号

en: CJK Compatibility
zh_CN: 中日韩兼容字符

en: CJK Compatibility Forms
zh_CN: 中日韩兼容形式

en: CJK Compatibility Ideographs
zh_CN: 中日韩兼容表意文字

en: CJK Compatibility Ideographs Supplement
zh_CN: 中日韩兼容表意字符补充

en: CJK Radicals Supplement
zh_CN: 中日韩汉字部首补充

en: CJK Strokes
zh_CN: 中日韩笔画

en: CJK Symbols and Punctuation
zh_CN: 中日韩符号和标点

en: CJK Unified Ideographs
zh_CN: 中日韩统一表意文字

en: CJK Unified Ideographs Extension A
zh_CN: 中日韩统一表意文字扩展区 A

en: CJK Unified Ideographs Extension B
zh_CN: 中日韩统一表意文字扩展区 B

en: Can only install fonts to either "%1" or "%2".
zh_CN: 无法将字体安装到“%1”或“%2”。

en: Can only remove fonts from either "%1" or "%2".
zh_CN: 只能从“%1”或“%2”移除字体。

en: Canadian Aboriginal
zh_CN: 加拿大原住民书面语

en: Cancel font scan?
zh_CN: 您要取消扫描进程吗？

en: Canceling…
zh_CN: 正在取消…

en: Cannot Print
zh_CN: 无法打印

en: Cannot copy fonts
zh_CN: 无法复制字体

en: Cannot move fonts
zh_CN: 无法移动字体

en: Category
zh_CN: 类别

en: Change Preview Text…
zh_CN: 更改预览文字…

en: Change Text…
zh_CN: 更改文字…

en: Charcell
zh_CN: 字符单元

en: Cherokee
zh_CN: 切罗基文

en: Combining Diacritical Marks
zh_CN: 组合附加符号

en: Combining Diacritical Marks Supplement
zh_CN: 组合附加符号补充

en: Combining Diacritical Marks for Symbols
zh_CN: 符号用组合附加符号

en: Combining Half Marks
zh_CN: 组合用半符号

en: Common
zh_CN: 共用

en: Condensed
zh_CN: 窄体 (Condensed)

en: Control Pictures
zh_CN: 控制图片

en: Coptic
zh_CN: 科普特字母

en: Could not read font.
zh_CN: 无法读取字体。

en: Could not remove all files associated with %1
zh_CN: 无法移除所有 %1 的关联文件

en: Could not remove all files associated with <i>%1</i>
zh_CN: 无法移除所有 <b>%1</b> 的关联文件

en: Counting Rod Numerals
zh_CN: 算筹

en: Create New Group
zh_CN: 新建字体分组

en: Create New Group…
zh_CN: 新建分组…

en: Cuneiform
zh_CN: 楔形文字

en: Cuneiform Numbers and Punctuation
zh_CN: 楔形文字数字和标点符号

en: Currency Symbols
zh_CN: 货币符号

en: Cypriot
zh_CN: 塞浦路斯文

en: Cypriot Syllabary
zh_CN: 塞浦路斯音节文字

en: Cyrillic
zh_CN: 西里尔字母

en: Cyrillic Supplement
zh_CN: 西里尔字母补充

en: Date
zh_CN: 日期

en: Delete
zh_CN: 删除

en: Delete Font
zh_CN: 删除字体

en: Delete Fonts
zh_CN: 删除字体

en: Delete Marked Files
zh_CN: 删除标记的文件

en: Delete Selected Fonts…
zh_CN: 删除选中的字体…

en: Deleting font(s)…
zh_CN: 正在删除字体…

en: Demi Bold
zh_CN: 次粗 (Demi Bold)

en: Deseret
zh_CN: 德瑟雷特字母

en: Devanagari
zh_CN: 天城文

en: Developer and maintainer
zh_CN: 开发人员与项目负责人

en: Dingbats
zh_CN: 装饰符号

en: Disable
zh_CN: 禁用

en: Disable Font
zh_CN: 禁用字体

en: Disable Fonts
zh_CN: 禁用字体

en: Disable Fonts in Group…
zh_CN: 禁用分组字体…

en: Disabling
zh_CN: 正在禁用

en: Disabling font(s)…
zh_CN: 正在禁用字体…

en: Do not show this message again
zh_CN: 不再显示此消息

en: Do you really want to delete this font? | Do you really want to delete these %1 fonts?
zh_CN[0]: 您想要删除这 %1 款字体吗？

en: Do you really want to disable this font? | Do you really want to disable these %1 fonts?
zh_CN[0]: 您想要禁用这 %1 款字体吗？

en: Do you really want to enable this font? | Do you really want to enable these %1 fonts?
zh_CN[0]: 您想要启用这 %1 款字体吗？

en: Do you wish to install the font(s) for personal use (only available to you), or system-wide (available to all users)?
zh_CN: 您想要将字体安装为用户字体 (仅对当前用户可用)，还是系统字体 (对所有用户可用)？

en: Download new fonts
zh_CN: 下载新字体

en: Duplicate Fonts
zh_CN: 重复字体

en: ERROR: Could not determine font's name.
zh_CN: 错误：无法确定字体的名称。

en: Enable
zh_CN: 启用

en: Enable Font
zh_CN: 启用字体

en: Enable Fonts
zh_CN: 启用字体

en: Enable Fonts in Group…
zh_CN: 启用分组字体…

en: Enabling
zh_CN: 正在启用

en: Enabling font(s)…
zh_CN: 正在启用字体…

en: Enclosed Alphanumerics
zh_CN: 带圈字母和数字

en: Enclosed CJK Letters and Months
zh_CN: 带圈的中日韩字符及月份

en: Ethiopic
zh_CN: 吉兹字母

en: Ethiopic Extended
zh_CN: 吉兹字母扩展

en: Ethiopic Supplement
zh_CN: 吉兹字母补充

en: Expanded
zh_CN: 宽体 (Expanded)

en: Export Group
zh_CN: 导出字体分组

en: Export…
zh_CN: 导出…

en: Extra Bold
zh_CN: 特粗 (Extra Bold)

en: Extra Condensed
zh_CN: 特窄 (Extra Condensed)

en: Extra Expanded
zh_CN: 特宽 (Extra Expanded)

en: Extra Light
zh_CN: 特细 (Extra Light)

en: Failed to download <i>%1</i>
zh_CN: 下载 <b>%1</b> 字体失败

en: Failed to open %1 for writing
zh_CN: 无法打开 %1 进行写入

en: Failed to save list of fonts to print.
zh_CN: 保存打印字体列表文件失败。

en: Failed to start font printer.
zh_CN: 字体打印程序启动失败。

en: Failed to start the system daemon
zh_CN: 启动系统守护进程失败。

en: Failed to start the system daemon.<br><i>%1</i>
zh_CN: 启动系统守护进程失败。<br><b>%1</b>

en: Family
zh_CN: 字体

en: File Location
zh_CN: 文件位置

en: File Name
zh_CN: 文件名

en: File Type
zh_CN: 文件类型

en: File containing list of fonts to print
zh_CN: 打印字体列表文件

en: Filter by %1…
zh_CN: 按 %1 进行筛选…

en: Find Duplicates…
zh_CN: 扫描重复字体…

en: Font
zh_CN: 字体

en: Font Installer
zh_CN: 字体安装程序

en: Font Management
zh_CN: 字体管理

en: Font Printer
zh_CN: 字体打印程序

en: Font Viewer
zh_CN: 字体查看器

en: Font to print, specified as "Family,Style" where Style is a 24-bit decimal number composed as: <weight><width><slant>
zh_CN: 指定要打印的字体，格式为“字体,风格”。风格字段为一串 24 位的十进制数值，格式为：<字重><宽度><倾斜度>

en: Font/File
zh_CN: 字体/文件

en: FontConfig Match
zh_CN: FontConfig 匹配

en: Fonts
zh_CN: 字体

en: Foundry
zh_CN: 字体设计机构

en: General Punctuation
zh_CN: 常用标点

en: Geometric Shapes
zh_CN: 几何形状

en: Georgian
zh_CN: 格鲁吉亚文

en: Georgian Supplement
zh_CN: 格鲁吉亚字母补充

en: Get New Fonts…
zh_CN: 获取新字体…

en: Glagolitic
zh_CN: 格拉哥里字母

en: Gothic
zh_CN: 哥特字母

en: Greek
zh_CN: 希腊文

en: Greek Extended
zh_CN: 希腊字母扩展

en: Greek and Coptic
zh_CN: 希腊字母及科普特字母

en: Group
zh_CN: 字体分组

en: Gujarati
zh_CN: 古吉拉特文

en: Gurmukhi
zh_CN: 古木基文

en: Half-Width and Full-Width Forms
zh_CN: 半角及全角字符

en: Han
zh_CN: 中文

en: Hangul
zh_CN: 韩文

en: Hangul Compatibility Jamo
zh_CN: 谚文兼容字母

en: Hangul Jamo
zh_CN: 谚文字母

en: Hangul Syllables
zh_CN: 谚文音节

en: Hanunoo
zh_CN: 哈努诺文

en: Heavy
zh_CN: 浓体 (Heavy)

en: Hebrew
zh_CN: 希伯来文字母

en: High Private Use Surrogates
zh_CN: 高半私人代用区

en: High Surrogates
zh_CN: 高半代用区

en: Hiragana
zh_CN: 平假名

en: IPA Extensions
zh_CN: 国际音标扩展

en: Ideographic Description Characters
zh_CN: 表意文字描述字符

en: Inherited
zh_CN: 继承

en: Install fonts from a local file
zh_CN: 从本地文件安装字体

en: Install from File…
zh_CN: 从文件安装…

en: Installing
zh_CN: 正在安装

en: Installing font(s)…
zh_CN: 正在安装字体…

en: Install…
zh_CN: 安装…

en: Italic
zh_CN: 斜体 (Italic)

en: Kanbun
zh_CN: 汉文注释标志

en: Kangxi Radicals
zh_CN: 康熙部首

en: Kannada
zh_CN: 卡纳达文

en: Katakana
zh_CN: 片假名

en: Katakana Phonetic Extensions
zh_CN: 片假名拼音扩展

en: Kharoshthi
zh_CN: 佉卢文

en: Khmer
zh_CN: 高棉文

en: Khmer Symbols
zh_CN: 高棉文符号

en: Lao
zh_CN: 寮文

en: Latin
zh_CN: 拉丁文

en: Latin Extended Additional
zh_CN: 拉丁字母扩展附加

en: Latin Extended-A
zh_CN: 拉丁字母扩展-A

en: Latin Extended-B
zh_CN: 拉丁字母扩展-B

en: Latin Extended-C
zh_CN: 拉丁字母扩展-C

en: Latin Extended-D
zh_CN: 拉丁字母扩展-D

en: Latin-1 Supplement
zh_CN: 拉丁字母补充-1

en: Letter, Lowercase
zh_CN: 字母，小写

en: Letter, Modifier
zh_CN: 字母，修饰符

en: Letter, Other
zh_CN: 字母，其他

en: Letter, Titlecase
zh_CN: 字母，标题

en: Letter, Uppercase
zh_CN: 字母，大写

en: Letter-Like Symbols
zh_CN: 字母式符号

en: Light
zh_CN: 细体 (Light)

en: Limbu
zh_CN: 林布文

en: Linear B
zh_CN: 线形文字 B

en: Linear B Ideograms
zh_CN: 线形文字 B 表意文字

en: Linear B Syllabary
zh_CN: 线形文字 B 音节文字

en: Links To
zh_CN: 链接到

en: Looking for additional files to install…
zh_CN: 正在查找要安装的额外文件...

en: Looking for any associated files…
zh_CN: 正在扫描关联文件…

en: Looking for files associated with %1
zh_CN: 正在扫描 %1 的关联文件

en: Low Surrogates
zh_CN: 低半代用区

en: Makes the dialog transient for an X app specified by winid
zh_CN: 在 winid 指定的 X 应用程序中将对话框设为临时。

en: Malayalam
zh_CN: 马拉亚拉姆文

en: Mark for Deletion
zh_CN: 标记为删除

en: Mark, Enclosing
zh_CN: 标记，闭合

en: Mark, Non-Spacing
zh_CN: 标记，非占位

en: Mark, Spacing Combining
zh_CN: 标记，占位组合

en: Mathematical Alphanumeric Symbols
zh_CN: 数学字母数字符号

en: Mathematical Operators
zh_CN: 数学运算符

en: Medium
zh_CN: 适中 (Medium)

en: Miscellaneous Mathematical Symbols-A
zh_CN: 杂项数学符号-A

en: Miscellaneous Mathematical Symbols-B
zh_CN: 杂项数学符号-B

en: Miscellaneous Symbols
zh_CN: 杂项符号

en: Miscellaneous Symbols and Arrows
zh_CN: 杂项符号和箭头

en: Miscellaneous Technical
zh_CN: 杂项工业符号

en: Modifier Tone Letters
zh_CN: 修饰符语调字母

en: Mongolian
zh_CN: 蒙古文

en: Monospaced
zh_CN: 等宽

en: Move
zh_CN: 移动

en: Move Font
zh_CN: 移动字体

en: Move Fonts
zh_CN: 移动字体

en: Move to personal folder.
zh_CN: 移动到用户字体文件夹。

en: Move to system folder.
zh_CN: 移动到系统字体文件夹。

en: Moving
zh_CN: 正在移动

en: Moving font(s)…
zh_CN: 正在移动字体…

en: Musical Symbols
zh_CN: 音乐符号

en: Myanmar
zh_CN: 缅甸文

en: NKo
zh_CN: 西非书面文字

en: Name of new group:
zh_CN: 新分组的名称：

en: New Group
zh_CN: 新字体分组

en: New Tai Lue
zh_CN: 新傣仂文

en: Nko
zh_CN: 西非书面语

en: No characters found.
zh_CN: 未找到字符。

en: No duplicate fonts found.
zh_CN: 未发现重复字体。

en: No files?
zh_CN: 文件不存在

en: No fonts
zh_CN: 没有字体

en: No special methods supported.
zh_CN: 不支持的特殊方式。

en: Normal
zh_CN: 标准 (Normal)

en: Nothing to Delete
zh_CN: 没有要删除的字体

en: Nothing to Disable
zh_CN: 没有要禁用的字体

en: Nothing to Enable
zh_CN: 没有要启用的字体

en: Nothing to Move
zh_CN: 没有要移动的字体

en: Number Forms
zh_CN: 数字形式

en: Number, Decimal Digit
zh_CN: 数字，十进制

en: Number, Letter
zh_CN: 数字，字母

en: Number, Other
zh_CN: 数字，其他

en: Oblique
zh_CN: 伪斜体 (Oblique)

en: Ogham
zh_CN: 欧甘字母

en: Old Italic
zh_CN: 古意大利字母

en: Old Persian
zh_CN: 古波斯楔形文字

en: Only fonts may be deleted.
zh_CN: 只能删除字体。

en: Open all %1 fonts in font viewer?
zh_CN: 用字体查看器打开全部 %1 款字体吗？

en: Open an existing font file
zh_CN: 打开已有字体文件

en: Open font in font viewer? | Open all %1 fonts in font viewer?
zh_CN[0]: 用字体查看器打开全部 %1 款字体吗？

en: Open in Font Viewer
zh_CN: 用字体查看器打开

en: Optical Character Recognition
zh_CN: 光学识别符

en: Oriya
zh_CN: 奥里亚文

en: Osmanya
zh_CN: 奥斯曼亚字母

en: Other, Control
zh_CN: 其他，控制

en: Other, Format
zh_CN: 其他，格式

en: Other, Not Assigned
zh_CN: 其他，未分配

en: Other, Private Use
zh_CN: 其他，私用

en: Other, Surrogate
zh_CN: 其他，代用

en: Permission denied.<br><i>%1</i>
zh_CN: 不具备访问权限。<br><b>%1</b>

en: Personal
zh_CN: 用户字体

en: Personal Fonts
zh_CN: 用户字体

en: Phags Pa
zh_CN: 八思巴文

en: Phags-pa
zh_CN: 八思巴字

en: Phoenician
zh_CN: 腓尼基字母

en: Phonetic Extensions
zh_CN: 音标扩展

en: Phonetic Extensions Supplement
zh_CN: 音标扩展补充

en: Please enter new string:
zh_CN: 请输入新的预览文字：

en: Please enter new text:
zh_CN: 请输入新的预览文字：

en: Please specify "%1" or "%2".
zh_CN: 请指定“%1”或“%2”。

en: Preview String
zh_CN: 预览文字

en: Preview Text
zh_CN: 预览文字

en: Preview Type
zh_CN: 预览类型

en: Print
zh_CN: 打印

en: Print Font Samples
zh_CN: 打印字体样版

en: Print font preview
zh_CN: 打印字体预览

en: Print…
zh_CN: 打印…

en: Private Use Area
zh_CN: 私用区

en: Properties
zh_CN: 文件属性

en: Proportional
zh_CN: 按比例

en: Punctuation, Close
zh_CN: 标点，结束符

en: Punctuation, Connector
zh_CN: 标点，连接符

en: Punctuation, Dash
zh_CN: 标点，破折号

en: Punctuation, Final Quote
zh_CN: 标点，结束引号

en: Punctuation, Initial Quote
zh_CN: 标点，起始引号

en: Punctuation, Open
zh_CN: 标点，开放

en: Punctuation, Other
zh_CN: 标点，其他

en: Regular
zh_CN: 标准 (Regular)

en: Reload
zh_CN: 重新加载

en: Remove
zh_CN: 移除

en: Remove Group
zh_CN: 移除分组

en: Remove Group…
zh_CN: 移除分组…

en: Remove file containing list of fonts to print
zh_CN: 移除打印字体列表文件

en: Remove from current group.
zh_CN: 从当前分组移除。

en: Remove group
zh_CN: 移除分组

en: Removing
zh_CN: 正在移除

en: Rename…
zh_CN: 重命名…

en: Roman
zh_CN: 标准体 (Roman)

en: Runic
zh_CN: 卢恩字母

en: Scan for Duplicate Fonts…
zh_CN: 扫描重复字体…

en: Scanning Files…
zh_CN: 正在扫描文件…

en: Scanning font list…
zh_CN: 正在扫描字体列表…

en: Scanning for duplicate fonts. Please wait…
zh_CN: 正在扫描重复字体。请稍候…

en: Select Font to View
zh_CN: 选择要查看的字体

en: Select size to print font:
zh_CN: 选择字体的打印大小：

en: Semi Bold
zh_CN: 次粗 (Semi Bold)

en: Semi Condensed
zh_CN: 次窄 (Semi Condensed)

en: Semi Expanded
zh_CN: 次宽 (Semi Expanded)

en: Separator, Line
zh_CN: 分隔符，行

en: Separator, Paragraph
zh_CN: 分隔符，段落

en: Separator, Space
zh_CN: 分隔符，空格

en: Set Criteria
zh_CN: 筛选条件

en: Shavian
zh_CN: 萧伯纳字母

en: Show Face:
zh_CN: 显示字体：

en: Simple font installer
zh_CN: 简易字体安装程序

en: Simple font printer
zh_CN: 简易字体打印程序

en: Simple font viewer
zh_CN: 简易字体查看器

en: Sinhala
zh_CN: 僧伽罗文

en: Size
zh_CN: 大小

en: Size index to print fonts
zh_CN: 字体的打印尺寸

en: Skip
zh_CN: 跳过

en: Small Form Variants
zh_CN: 小写变体形式

en: Spacing Modifier Letters
zh_CN: 占位修饰符号

en: Specials
zh_CN: 特殊字符区

en: Standard Preview
zh_CN: 标准预览

en: Status
zh_CN: 状态

en: Style
zh_CN: 风格

en: Superscripts and Subscripts
zh_CN: 上标和下标

en: Supplemental Arrows-A
zh_CN: 追加箭头-A

en: Supplemental Arrows-B
zh_CN: 追加箭头-B

en: Supplemental Mathematical Operators
zh_CN: 追加数学运算符

en: Supplemental Punctuation
zh_CN: 追加标点

en: Supplementary Private Use Area-A
zh_CN: 补充私用区-A

en: Supplementary Private Use Area-B
zh_CN: 补充私用区-B

en: Syloti Nagri
zh_CN: 锡尔赫特文

en: Symbol, Currency
zh_CN: 符号，货币

en: Symbol, Math
zh_CN: 符号，数学

en: Symbol, Modifier
zh_CN: 符号，修饰符

en: Symbol, Other
zh_CN: 符号，其他

en: Symbol/Other
zh_CN: 符号/其他

en: Syriac
zh_CN: 叙利亚字母

en: System
zh_CN: 系统字体

en: System Fonts
zh_CN: 系统字体

en: System backend died. Please try again.<br><i>%1</i>
zh_CN: 后端程序停止工作，它已被重新启动。请重试。<br><b>%1</b>

en: Tagalog
zh_CN: 他加禄字母

en: Tagbanwa
zh_CN: 塔格巴努亚文

en: Tags
zh_CN: 标签

en: Tai Le
zh_CN: 德宏傣文

en: Tai Xuan Jing Symbols
zh_CN: 太玄经符号

en: Tamil
zh_CN: 泰米尔文

en: Telugu
zh_CN: 泰卢固文

en: Thaana
zh_CN: 它拿字母

en: Thai
zh_CN: 泰文

en: There are no printable fonts.
    You can only print non-bitmap and enabled fonts.
zh_CN: 没有可打印的字体。
    您只能打印已启用的非点阵字体。

en: Thin
zh_CN: 淡体 (Thin)

en: This column shows the status of the font family, and of the individual font styles.
zh_CN: 此列显示字体的状态以及它包含的每种字体风格。

en: This displays a preview of the selected font.
zh_CN: 此处将显示所选字体的预览。

en: Tibetan
zh_CN: 藏文

en: Tifinagh
zh_CN: 提非纳文

en: URL to install
zh_CN: 安装字体的 URL

en: URL to open
zh_CN: 打开字体的 URL

en: Ugaritic
zh_CN: 乌加里特字母

en: Ultra Bold
zh_CN: 特粗 (Ultra Bold)

en: Ultra Condensed
zh_CN: 特窄 (Ultra Condensed)

en: Ultra Expanded
zh_CN: 特窄 (Ultra Expaned)

en: Ultra Light
zh_CN: 特细 (Ultra Light)

en: Unable to start backend.
zh_CN: 无法启动后端程序。

en: Unclassified
zh_CN: 未分组

en: Unexpected error while processing: <i>%1</i>
zh_CN: 处理时发生未知错误：<b>%1</b>

en: Unicode Block: %1
zh_CN: Unicode 区段：%1

en: Unicode Script: %1
zh_CN: Unicode 文字：%1

en: Unified Canadian Aboriginal Syllabics
zh_CN: 统一加拿大原住民音节文字

en: Uninstalling
zh_CN: 正在卸载

en: Unknown
zh_CN: 未知

en: Unmark for Deletion
zh_CN: 取消删除标记

en: Unsupported action.<br><i>%1</i>
zh_CN: 操作不受支持。<br><b>%1</b>

en: Updating
zh_CN: 正在更新

en: Updating font configuration. Please wait…
zh_CN: 正在更新字体配置。请稍候…

en: Variation Selectors
zh_CN: 变体选择符

en: Variation Selectors Supplement
zh_CN: 变体选择符补充

en: Vertical Forms
zh_CN: 竖排形式

en: Waterfall
zh_CN: 从小到大多行

en: Where to Install
zh_CN: 安装位置

en: Writing System
zh_CN: 文字系统

en: XML Decimal Entity
zh_CN: XML 十进制项

en: Yi
zh_CN: 彝文

en: Yi Radicals
zh_CN: 彝文字根

en: Yi Syllables
zh_CN: 彝文音节

en: Yijing Hexagram Symbols
zh_CN: 易经六十四卦符号

en: You cannot install a fonts package directly.
    Please extract %1, and install the components individually.
zh_CN: 您无法直接安装字体包。
    请解压 %1，然后逐个安装解压出来的字体文件。

en: You did not select anything to delete.
zh_CN: 您尚未选择要删除的字体。

en: You did not select anything to disable.
zh_CN: 您尚未选择要禁用的字体。

en: You did not select anything to enable.
zh_CN: 您尚未选择要启用的字体。

en: You did not select anything to move.
zh_CN: 您尚未选择要移动的字体。

en: …plus %1 more
zh_CN: …还有 %1 项
